Først SUZUKI FZ50, så PUCH MAXI P, så bil og nu er drømmen gået i opfyldelse

- et ualmindelig smukt eksemplar af PUCH Flagskib

 

Her er historien om mit første kendskab til PUCH knallerten og det efterspil der har betydet, at jeg i dag har den bedste knallert, der kan køre!

 

Af medlem: PUCH FLAGSKIB
13. august 2006
 
Da jeg som næsten 15 årig, skulle have min første knallert, ville jeg have en SUZUKI FZ50. Det fik jeg lov til at få, men der gik ikke ret lang tid inden jeg var træt af den. Derfor købte min far en PUCH MAXI P til mig i stedet. Det er jeg glad for han gjorde. 
 
På den knallert kørte jeg i næsten 4 år uden at jeg lavede det helt store ved den. Den var lovlig, for den "gamle" ville ikke have at jeg skulle køre i skole hver dag på noget ulovligt.
 
Jeg kørte ca. 16 km på den hver dag, sommer og vinter og den startede perfekt hver gang. Men så går det jo, som med så mange andre, man får kørekort og skal have bil. Så er det jo overhovedet ikke sjovt at køre på knallert mere.
 
Knallerten blev solgt (skulle nok have beholdt den. Den kunne have været en del penge værd idag), og jeg købte bil.
 
Jeg tænkte ikke på knallert i 10 år, men så for ca. 3 år siden, tænkte jeg at jeg ville have en knallert igen. Det skulle selvfølgelig være en PUCH igen, da jeg havde været meget tilfreds men den første jeg fik.
 

Jeg kiggede på nettet, og fandt en PUCH MAXI P1 til få penge, som jeg købte

Jeg satte GRAND PRIX cylinder og topstykke på den, og modificerede udstødningen lidt og så kørte den faktisk 65 km/t. Det var, i perioder, lidt spændende at køre så stærkt på den. Jeg havde den i 2 år og det var dejligt et køre på knallert igen.

Så for et års tiden siden besluttede jeg mig for at jeg ville have en knallert med 3 eller 4 gear. Jeg købte 3 forskellige GRAND PRIX´er, og fandt ud af, at jeg faktisk kunne lave en GRAND PRIX FLAGSKIB eller en almindelig GRAND PRIX ud af dem.
 
 
 
 

Det blev FLAGSKIBET, da den jo nok er lidt mere sjælden en den almindelige GRAND PRIX

Jeg gik i gang og det var godt nok mere møjsommeligt end jeg regnede med. Det var en lang proces men jeg synes også resultatet er blevet ret godt. Det har sammenlagt taget ca. 3/4 år at restaurere den.
 
I den forbindelse vil jeg lige nævne at det er godt vi har ting som stumpemarkeder og alle de forhandlere på nettet. Det har hjulpet mig meget når der var dele jeg manglede.

 

 

 

 

Ca. 1 April 2006 var jeg på min første tur på FLAGSKIBET

Det var noget jeg havde drømt om i lang, lang tid. Der var ingen problemer og så lavede jeg de sidste småting. Siden er der kommet en 4 gearet motor på og originalt tunsæt. Lige i øjeblikket er jeg på jagt efter en original udstødning til den, men det er ikke nemt at finde.
 
Jeg håber at PUCHKLUB.DK´s medlemmer måske kan hjælpe mig.
 
Billeder fra hele renoveringen kan ses på min hjemmeside - klik her for at gå til PUCH FLAGSKIB
 
 

Efterskrift:

Jeg har aldrig været den store PUCH entusiast, men det er jeg blevet og min GRAND PRIX FLAGSKIB vil jeg aldrig skille mig af med!
 
Det er også her på sin plads, at sige min gode ven Preben TUSIND TAK for den store hjælp, som han har givet mig med både motor, ledningsnet og sidst; men ikke mindst: de MANGE gode råd, tips og vejledning - TAK Preben. Uden dig, så...
 
René
PUCH FLAGSKIB
 
Login Sitemap - oversigt over tilgængelige sider  Udskriv