Kennet's flotte Honda var med på Ringkøbingturen og til Anders' 80 års fødselsedag

 

 

Facts:
Honda CD50k1 årgang 1976
Farve: Candy Ruby red
Maler: Åskov autolak.

 

Knallerten blev købt for 12-13 år siden som vrag

Det var egentligt Borrisløbet 2008 som satte gang i renoveringen, der deltog jeg på en Maxi KL som ikke er renoveret endnu, men jeg kunne godt se, hvor mange flot renoverede knallerter der var, så nu måtte jeg i gang.

 

 

Honda'en har været total adskilt og alt er renoverede. Delene er købt rundt om i verden, ved forhandlere og af private på nettet. En del af stumperne er fundet i Danmark.
 
Der var:
Uoriginale bagstøddæmpere.
Den tidligere ejer havde faktisk brugt en marmeladespand som forlygtehus.
Forgaffelben ødelagte efter stålkugle-blæsning, and so on...
Så rigtig mange dele er indkøbt, for at renoveret denne knallert, alt er næsten nyt på den.
 

 
Udstødningen, som også er ny, ledte jeg efter i 2 år - og pludselig var den på en Hollandsk hjemmeside.  De kan desværre ikke købes mere.  Prisen var også derefter - ca. 2300,00 kr. men den er det værd.
 
 

Det der er markeret med * bagefter er info for ny type/model motor

Køretøjstype:

On-road

Model:

CD50E/DK

TU-M-nummer:

TU-M 173 / TU-M 181 / TU-M 197

Motor:

1 Cylinderet OHC / 4-takts / fartvindkølet

Oliemængde i motor:

0,7 - 0,8 L evt. W10-40

Starter:

Kickstart

Cyl. diameter:

39,0 mm

Slaglængde:

41,4 mm

Volumen/ccm:

49 ccm

Kompressionsforhold:

8,8:1 / 9,5:1*

Tomgangshastighed:

1400 - 1500 omdr/min

Indsugning efter neddrosling:

5 mm Ø

Indsugningsventil, tolerance:

0,08 mm / 0,05 mm*

Udstødningsventil, tolerance:

0,10 mm / 0,08 mm*

Karburator Keihin Ø:

10 / 16 mm

Standart dyse i 10 mm

#65

Transmission:

4-trins gearkasse

Fortandhjul:

12-tands

Bagtandhjul:

42 tands

Kobling:

Flerpladet lamelkobling, oliebadet

Platinafstand:

0,3 - 0,4 mm

Tændingstidspunkt:

Mærket på svinghjul og motorblok

Tændrør, standard

NGK-C7HSA

Elektrode afstand:

0,6 - 0,7 mm

Bremser:

Tromle for & bag

Dækstørrelse forhjul:

2.25 - 17

Dækstørrelse baghjul:

2.25 -17 / 2.50 - 17

Affjedring, for:

Hydraulisk teleskop forgaffel

Oliemængde i hvert forgaffelben:

0,105 l/ 105 ccm hydraulik- eller gaffelolie

Affjedring, bag:

Baggaffel m/2 hydrauliske dæmpere

Tankstørrelse:

6 L

Antal siddepladser:

2

Sædehøjde:

76 cm

Dimensioner LxBxH:

180x70x101,7 cm

CD'ens tørvægt:

76 kg


  

Næste projekter:
 

Honda CD50 årgang 1976, Candy Blue - den er jeg i gang med og den skal stå færdig næste år.

Puch Monza Flagskib, 1979

Puch Monza Juwel, 1979

Puch Maxi K, 1974

Puch Maxi KL, 1987

Honda Amigo, 1976

Puch Mini Maxi, 1983

 
 
Login Sitemap - oversigt over tilgængelige sider  Udskriv