Puch Magnum X, Cross model

 
Reservedelskatalog til Puch Magnum X Cross model.
 
Iflg de oplysninger vi kan finde, er Puch Magnum X ikke solgt officielt i Europa, men der er dukket flere op rundt i Europa, også i Danmark, så er det godt at have kataloget ved hånden.
 
Klik på Manualen til højre for at hente PDF filen ned til din computer. ->
 
Nederst på siden er der lidt informationer om Magnum X
 
Her er et officielt billede af Puch Magnum X Cross
 

 

Puch Magnum X

 
Magnum X er en 50cc Dirt Bike (Cross) lavet af Puch.
 
Den bruger en E50 motor med kickstart, den første af sin art, med introduktion i 1974 af ​​Puch Magnum X dirt bike (Cross)
Den har samme interne dele som en almindelig pedalstart E50 motor.
De eneste store forskelle er som følger:
 
◦ en lettere og bedre flydende koblingsklokke
◦ en special kick start kobling
◦ kick startmekanismen
◦ to specielle huller i skjoldet hvor kickstart gear aksler passer
 
En mindre forskel var tændingen, der kom uden lysspole, da Magnum X var en dirt bike (Cross) og
ikke havde nogen forlygte. (Magnum og Magnum X, har udvendig tændspole) 
Den øverste del, topstykke, cylinder, stempel, af Magnum X var den samme som den almindelige Magnum´s, fordi den havde den vinklede udstødningsport og aluminiums cylinder med støbejerns foring.
 
Forskellen fra den almindelige Magnum, var tilføjelsen af ​​en 17mm bøjet studs og 17mm Bing karburator -
sammen med en matchende indsugningsport.
 
Hestekræfter for Magnum X var 3,5 Hk, hvilket gør det til den højst ydende 50cc automatiske motor, Puch nogensinde havde lavet.

Rygtet siger, at hvis en indsugningsbegrænser blev fjernet, ville ydelsen stige til 4 Hk.
 
Magnum X motoren blev lavet indtil 1979 og er temmelig sjælden.
 
Oversat fra engelsk, læs den originale tekst på https://www.mopedarmy.com/wiki/Puch_Magnum_X
 
 
 
 
Login Sitemap - oversigt over tilgængelige sider  Udskriv